گردشگران ورودی ورود گرشگران غیر مقیم به یک کشور
شیوه های جذب گردشگر ورودی
1- جذب از طریق سفارت خانه
2- جذب از طریق آژانس های کشور مبدأ
3- معرفی و آشنایی مقصد از طریق دوستان و آشنایان
4- جذب از طریق پایگاههای اطلاعاتی
وب سایت یا پایگاه اطلاعاتی
مجموعه ای از صفحات که شامل متن ها،فایل های گرافیکی و فایلهای صوتی می باشد و فرد یا شرکت از طریق آن اطلاعات خود را برروی وب قرار می دهد.
5بخش در طراحی وب سایت 1- محتوا :شامل اطلاعات و نوع دسته بندی آنهاست. محتوای هر وب سایت توسط ساختارهای کلی (HTML) گسترش پیدا می کند. 2- دید بصری: معمولا توسط CSS و HTML ویا Flash وعناصر گرافیکی دیگر ایجاد و گسترش داده می شود. 3- فناوری: گسترش وب سایت از طریق سایر زبانها و استانداردهای برنامه نویسی.
4- جابجایی اطلاعات: سرعت و قابلیت اطمینان و امنیت از جابجایی
اطلاعات در بستر اینترنت بسیار مهم است و بصورت مستقیم یا سخت افزار/نرم افزار و معماری شبکه ارتباط دارد.
5- هدف: یکی از عناصر مهم در طراحی وب سایت است. اغلب از جنبه اقتصادی می باشد و به تصمیمات مدیران سایت جهت داده می شود.
برای طراحی وب سایت از نرم افزارهایی مثل
Joomla – wordpress- drupal که همه از نرم افزارهای CMS هستند و به دو زبان PHPو ASP نوشته می شوند.
همه روزه سایتهای بیشماری به محیط اینترنت وارد می شود.
نبرد آنها برای رسیدن به موقعیت های بالاتر و جذب مخاطبان بیشتر،
سخت تر،پیچیده تر و فشرده تر می شود. هرکسی که سایتی را راه اندازی می کند مایل است تا بازدید های بیشتر و بیشتری داشته باشد. اگر سایت تجاری باشد این هدف نیز جدی تر و پررنگ تر می گردد.
موتورهای جستجو قدرتمند ترین ابزار ترافیک ساز برای یک سایت هستند و مهمترین توانایی آنها جذب مخاطبهای واقعی سایت است. معمولا" سایتهایی از این ترافیک بهره خوبی می برند که جایگاه آنها در صفحه اول نتایج جستجوگرها باشد.
نحوه عملکرد موتورهای جستجو
هرچقدر به صفحهای بیشتر لینک داده شده باشد، موتور جست و جو نتیجه می گیرد که آن صفحه از محبوبیت بیشتری برخوردار است و بنابراین آن را در صدر یافته های خود برای کاربران قرار می دهد. شیوهی یافتن صفحات اینترنتی با کلیدواژه ها توسط گوگل،مبتنی بر جست و جوهای دائمی صفحات وب توسط نرم افزاری بنام" اسپایدر" است که همچون برخی از کاربران اینترنت به وبگردی دائمی مشغول است.
در مرحله بعدی، نرم افزار دیگری به نام "کراولر" درباره ی این که چه صفحاتی را در سایت مورد نظر باید قرار دهد،تصمیم می گیرد.
در مرحله سوم، صفحات بر مبنای اطلاعات جمع آوری،پردازش و بایگانی می شوند و سپس این اطلاعات فشرده و در پایگاه داده ها ذخیره می شوند و آخرین مرحله مربوط به سیستم "رتبه بندی" است و همزمان با تقاضای کاربر، تمام صفحات مرتبط را مشخص و بر اساس رتبه بندی تنظیم و در کمتر از یک ثانیه ان را ارائه می دهد.
سئو چیست؟
تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.
SEO = Search Engine Optimization (بهینه سازی موتور جستجو)
اینگونه موتورهای جستجوگر متقاعد شدنی هستند.به عبارت دیگر شما با دانستن اصول و قواعد آنها،می توانید زبانی مشترک با آنها داشته باشید. هنر کسب رتبه های بالا در گوگل و موتورهای جستجوگر دیگر! SEO کسی است که این هنر را بخوبی می داند.او زبان مشترک برای ارتباط با موتور جستجوگر را می داند. SEO همه چیز نیست،در واقع 50% موفقیت SEO است و 50%مقصد.
سه رکن اساسی در راه بدست آوردن جایگاه برتر: 1- محتوا و مندرجات سایت (کلمات کلیدی یا کلید واژهها) 2- (لینکهای پیوندهای) ورودی خروجی 3- نوع صفحهها و شگردهای طراحی سایت
پنج فاز بهبود یک پروژه:
فاز اول: تشخیص مخاطبان سایت: در این فاز نخست شناخت کاملی از مخاطبان خود و نیازهای آنها بدست آورید. برای این کار به حرفه آنها و توزیع جغرافیایی و نوع فرهنگ مخاطب خود توجه کنید.
فاز دوم: هدف گذاری حتی تعداد بازدیدهای خیلی زیاد از یک سایت به منزلهی موفقیت آن نیست. اینکه چقدر منجر به قرارداد تجاری میشود. تعداد بازدید بالا خوب است ولی چند بازدید در روز؟ 10، 100، 1000و ...؟؟؟
فاز سوم: تعریف کلید واژهها برای جستجوگر اینترنتی.
اکنون که فهمید کجا هستید و کجا میخواهید بروید، ببینید چه کلید واژههایی را باید برگزینید و تعداد این کلید واژهها بسته به نوع حرفه وکسب وکار شما دارد.
فاز چهارم: شناسایی موتور جستجوی هدف و یا شاخه مورد نظر در فهرست وب.
امروزه 150 موتور جستجوی فعال و موفق در وب وجود دارند! قابل توجه کسانی که فقط گوگل و یاهو را بلد هستند.
فاز پنجم: توسعه صفحات وب براساس کیفیت رنک و رتبه
حالا نوبت به دست کاری صفحات میرسد! برای انباشته کردن صفحاتی با رتبه بالا بایستی طراحی آنها براساس شناخت روش رتبه بندی موتورهای جستجو باشد.
وب سایت ابزار قدرتمندی ست که مسیر ارتباطی بین کسب و کار شرکت ها و مشتریان را به واسطه پیشنهادات منحصر بفرد و فرصت های موجود، متحول می سازد. رشد و توسعه گردشگری به رشد سریع تجارت الکترونیکی مرتبط می باشد که حاکی از پدیدار شدن مشتریان جدید است. امروزه شرکت ها به جهت رقابت پذیری در اقتصاد جهانی بطور فزاینده ای فعالیتهای خود را در راستای این کانال ارتباطی توسعه می دهند. این دلیل در کنار دلایل مهم دیگری ما را به این وا می دارد تا در پیشیرد تجارت الکترونیکی صنعت گردشگری قدم برداریم.
- ۹۹/۰۱/۲۳