گردشگرم

من یک گردشگرم!

گردشگرم

من یک گردشگرم!

در این وبلاگ از سفرنامه، هتل های ایران و جهان، تور، ویزا و هر آنچه مربوط به گردشگری است برایتان خواهم گفت.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گردشگران ورودی ورود گرشگران غیر مقیم به یک کشور 

شیوه های  جذب گردشگر ورودی

1- جذب از طریق سفارت خانه
2- جذب از طریق آژانس های کشور مبدأ
3- معرفی و آشنایی مقصد از طریق دوستان و آشنایان
4- جذب از طریق پایگاههای اطلاعاتی


وب سایت یا پایگاه اطلاعاتی

مجموعه ای از صفحات که شامل متن ها،فایل های گرافیکی و فایلهای صوتی می باشد و فرد یا شرکت از طریق آن اطلاعات خود را برروی وب قرار می دهد.


    5بخش در طراحی وب سایت 1- محتوا :شامل اطلاعات و نوع دسته بندی آنهاست. محتوای هر وب سایت توسط ساختارهای کلی (HTML) گسترش پیدا می کند. 2- دید بصری: معمولا توسط CSS و HTML ویا Flash وعناصر گرافیکی دیگر ایجاد و گسترش داده می شود. 3- فناوری: گسترش وب سایت از طریق سایر زبانها و استانداردهای برنامه نویسی.

4- جابجایی اطلاعات: سرعت و قابلیت اطمینان و امنیت از جابجایی
 اطلاعات در بستر اینترنت بسیار مهم است و بصورت مستقیم یا سخت افزار/نرم افزار و معماری شبکه ارتباط دارد.
5- هدف: یکی از عناصر مهم در طراحی وب سایت است. اغلب از جنبه اقتصادی می باشد و به تصمیمات مدیران سایت جهت داده می شود.
 

برای طراحی وب سایت از نرم افزارهایی مثل 
Joomla – wordpress- drupal که همه از نرم افزارهای CMS هستند و به دو زبان PHPو ASP نوشته می شوند.
 

 

همه روزه سایتهای بیشماری به محیط اینترنت وارد می شود.
نبرد آنها برای رسیدن به موقعیت های بالاتر و جذب مخاطبان بیشتر،
سخت تر،پیچیده تر و فشرده تر می شود. هرکسی که سایتی را راه اندازی می کند مایل است تا بازدید های بیشتر و بیشتری داشته باشد. اگر سایت تجاری باشد این هدف نیز جدی تر و پررنگ تر می گردد.
 موتورهای جستجو قدرتمند ترین ابزار ترافیک ساز برای یک سایت هستند و مهمترین توانایی آنها جذب مخاطبهای واقعی سایت است. معمولا" سایتهایی از این ترافیک بهره خوبی می برند که جایگاه آنها در صفحه اول نتایج جستجوگرها باشد.

 

    نحوه عملکرد موتورهای جستجو

هرچقدر به صفحه‌ای بیشتر لینک داده شده باشد، موتور جست و جو نتیجه می گیرد که آن صفحه از محبوبیت بیشتری برخوردار است و بنابراین آن را در صدر یافته های خود برای کاربران قرار می دهد. شیوه‌ی یافتن صفحات اینترنتی با کلیدواژه ها توسط گوگل،مبتنی بر جست و جوهای دائمی صفحات وب توسط نرم افزاری بنام" اسپایدر" است که همچون برخی از کاربران اینترنت به وبگردی دائمی مشغول است.

 

در مرحله بعدی، نرم افزار دیگری به نام "کراولر" درباره ی این که چه صفحاتی را در سایت مورد نظر باید قرار دهد،تصمیم می گیرد.
در مرحله سوم، صفحات بر مبنای اطلاعات جمع آوری،پردازش و بایگانی می شوند و سپس این اطلاعات فشرده و در پایگاه داده ها ذخیره می شوند و آخرین مرحله مربوط به سیستم "رتبه بندی" است و همزمان با تقاضای کاربر، تمام صفحات مرتبط را مشخص و بر اساس رتبه بندی تنظیم و در کمتر از یک ثانیه ان را ارائه می دهد.

 

سئو چیست؟

تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.
SEO  = Search  Engine Optimization (بهینه سازی موتور جستجو)

 

اینگونه موتورهای جستجوگر متقاعد شدنی هستند.به عبارت دیگر شما با دانستن اصول و قواعد آنها،می توانید زبانی مشترک با آنها داشته باشید. هنر کسب رتبه های بالا در گوگل و موتورهای جستجوگر دیگر! SEO  کسی است که این هنر را بخوبی می داند.او زبان مشترک برای ارتباط با موتور جستجوگر را می داند. SEO همه چیز نیست،در واقع 50% موفقیت SEO  است و 50%مقصد.

 

سه رکن اساسی در راه بدست آوردن جایگاه برتر: 1- محتوا و مندرجات سایت (کلمات کلیدی یا کلید واژه‌ها) 2- (لینکهای پیوندهای) ورودی خروجی 3- نوع صفحه‌ها و شگردهای طراحی سایت

 

پنج فاز بهبود یک پروژه:

فاز اول: تشخیص مخاطبان سایت: در این فاز نخست شناخت کاملی از مخاطبان خود و نیازهای آنها بدست آورید. برای این کار به حرفه آنها و توزیع  جغرافیایی و نوع فرهنگ مخاطب خود توجه کنید.

فاز دوم: هدف گذاری حتی تعداد بازدیدهای خیلی زیاد از یک سایت به منزله‌ی موفقیت آن نیست. اینکه چقدر منجر به قرارداد تجاری می‌شود. تعداد بازدید بالا خوب است ولی چند بازدید در روز؟ 10، 100، 1000و ...؟؟؟

فاز سوم: تعریف کلید واژه‌ها برای جستجوگر اینترنتی.
اکنون که فهمید کجا هستید و کجا می‌خواهید بروید، ببینید چه کلید واژه‌هایی را باید برگزینید و تعداد این کلید واژه‌ها بسته به نوع حرفه وکسب وکار شما دارد.

فاز چهارم: شناسایی موتور جستجوی هدف و یا شاخه مورد نظر در فهرست وب.
امروزه 150 موتور جستجوی فعال و موفق در وب وجود دارند! قابل توجه کسانی که فقط گوگل و یاهو را بلد هستند.


فاز پنجم: توسعه صفحات وب براساس کیفیت رنک و رتبه
حالا نوبت به دست کاری صفحات می‌رسد! برای انباشته کردن صفحاتی با رتبه بالا بایستی طراحی آنها براساس شناخت روش رتبه بندی موتورهای جستجو باشد.

 

وب سایت ابزار قدرتمندی ست که مسیر ارتباطی بین کسب و کار شرکت ها و مشتریان را به واسطه پیشنهادات منحصر بفرد و فرصت های موجود، متحول می سازد. رشد و توسعه گردشگری  به رشد سریع تجارت الکترونیکی مرتبط می باشد که حاکی از پدیدار شدن مشتریان جدید است. امروزه شرکت ها به جهت رقابت پذیری در اقتصاد جهانی بطور فزاینده ای فعالیتهای خود را در راستای این کانال ارتباطی توسعه می دهند. این دلیل در کنار دلایل مهم دیگری ما را به این وا می دارد تا در پیشیرد تجارت الکترونیکی  صنعت گردشگری قدم برداریم.

  • مهدیه قاسمی
  • ۰
  • ۰

زمین شناسی دانش‎ ‎سیاره زمین‎ ‎است ودرباره منشا مواد و اشکال‎ ‎موجود بر آن صحبت می‌کند. گذشته این سیاره ‏وفرایندهایی که برروی آن رخ داده یا‎ ‎درحال رخ دادن است و بر اشکال آن تاثیر دارد بررسی شود. برای حصول ‏نتیجه از این‎ ‎مباحث در‎ ‎زمین‎ ‎شناسی‎ ‎باید اثر فشارهای مختلف مورد اثر بر زمین وهمچنین‎ ‎شیمی‎ ‎موادی‎ ‎که این ‏سیاره از آن تشکیل شده واثر موجودات زمین در آن از جنبه‌های مختلف مورد بحث‎ ‎قرار گیرد. اطلاعات اولیه در ‏مورد خود کره زمین نظیر پیدایش زمین عمر آن و وضعیت آن‎ ‎در‎ ‎فضا‎ ‎واز این قبیل ازطریق‎ ‎مطالعه سایر اجرام ‏سماوی بدست می‌آید و گاها از این طریق با مطالعه وضع فعلی سایر‎ ‎اجرام شبیه زمین به طرز پیدایش رخدادها ‏وتغییرات در گذشته زمین پی می‌برند‎. ‎
تمام مطالعاتی که در مسیر شناخت‎ ‎زمین‎ ‎صورت می‌گیرد و‎ ‎علومی که در این مسیر پا گرفته و می‌گیرند در نهایت ‏در خدمت جامعه بشری قرار‎ ‎می‌گیرد‌. در این علوم چگونگی استخراج واستفاده از مواد موجود در زمین و ‏محیطهای‎ ‎زیستی پایدار در زمان پیدایش این مواد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در علومی دیگر از‎ ‎خطرات ناشی ‏از نیروهائی در حال حرکت و پویای موجود در زمین که ممکن است رفاه یا‎ ‎هستی انسانها را با خطر نیستی مواجه ‏سازد آگاه می‌سازد. چون مواد موجود در زمین و‎ ‎ساختمانهای طبیعی موجود در آن از ابتدای تاریخ بشریت مورد ‏استفاده انسانها بوده است‎ ‎می‌توان گفت این علم از قدیمیترین علومی است که انسانها نا خودآگاه به آن‎ ‎پرداخته‌اند ‏ودر طی قرون رفته رفته این علم و شاخه‌های متنوع آن مدون و طبقه بندی‎ ‎شدند و رشته‌های فرعی وتخصصی با ‏قوانین تعریف شده را به وجود آورده‌اند که هریک‎ ‎بخشی از دانش‎ ‎زمین‎ ‎شناسی‎ ‎را تشکیل می‌دهند‎. ‎
زمین شناسی علمی است که به طور کلی در باره زمین صحبت می‌کند. این تعریف را‎ ‎باید کامل‌تر کرد. زیرا ‏موضوع علوم دیگری نیز مثل هیات و‎ ‎نجوم‎ ‎و‎ ... ‎درباره زمین صحبت می‌کنند. ولی مقصود از زمین شناسی ، ‏شناسایی و مطالعه تئوری‌های‎ ‎پیدایش زمین‎ ‎و مواد تشکیل دهنده آن ، بررسی‎ ‎عواملی که در وضعیت آن تاثیر ‏دارند. و بالاخره مطالعه و شناسائی مواد ارزشمند زمین‎ ‎و نحوه استفاده از آنهاست. زمین شناسی علم قدیمی و ‏دارای سابقه طولانی است. و بشر‎ ‎همواره در مورد زمین کنجکاو بوده است. حوادثی مانند‎ ‎زلزله‎ ‎، طوفان ،‎ ‎سیل ،‎ ‎گردباد‎ ‎و‎ ... ‎انسان را همواره در مورد زمین نگران می کرده. علم زمین شناسی ، یعنی آنچه که‎ ‎امروزه به علم ‏جداگانه دارای رشته‌های متنوعی است که بیش از دو سه قرن سابقه ندارد‎. ‎و مانند سایر رشته‌های علوم تحقیقات ‏مداوم دانشمندان متعددی این علم را به پایه‎ ‎امروزی رسانده است‎. ‎
اهمیت زمین شناسی
اطلاعات زمین صرف نظر از جنبه های صرفا علمی یعنی شناخت زمین و کشف رازهای آن در خدمت رفع ‏نیازهای انسان نیز قرار دارد. مطالعه ی پدیده های زمین شناسی به ما می آموزد که  در کجا و چگونه به جستجوی ‏منابع طبیعی بپردازیم و آسان ترین راه بهره برداری از این منابع کدام است.شناخت فرآیند های زمین شناسی به ‏انسان میآموزد چگونه با حوادث طبیعی مقابله کند. ‏
رشته های گوناگون در زمین شناسی
زمین شناسی دارای شاخه های گوناگون و متنوعی می باشد. از جمله زمین شناسی نفت، زمین شناسی معدنی، زمین ‏شناسی مهندسی، آب شناسی، زمین شناسی ساختمانی، زمین شناسی اقتصادی، کانی شناسی، سنگ شناسی، چینه ‏شناسی، هوا شناسی، فسیل شناسی، ژئومرفولوژی، ژئوفیزیک، ژئوشیمی، پالئوژئوگرافی، دورسنجی و ... .‏
موزه های علمی- این موزه ها فعالترین و دارای بیشترین بازدید کننده در جهان صنعتی هستند و بی شک ‏دارای پیشرفتهای حیاتی و اساسی در زمینه موزه شناسی و موزه نگاری به فنون و نحوه ارائه و نمایش آثار بوده ‏اند. 
ارائه خدمات علمی به بازدید کننده در این موزه ها از راههای گوناگون وبر اساس چند عامل مختلف است. 
‏1- مجموعه آثار طبیعی مانند مجموعه های زمین شناسی، گیاه شناسی، زیست شناسی و ... 
‏2- مجموعه آثار واقعی مانند ابزار و ادوات و ماشینهای گوناگون از قدیمی ترین دوران تا عصر حاضر در تمامی ‏زمینه های علوم، مانند علوم محض و علوم تجربی، 
‏3- نقشه های مختلف، بخصوص زیست نما، مجسمه، ماکت و مدلهای متحرک 
‏4- نمایشها و کارهای توجیهی و دمونستراسیون، مانند تمرین با ابزار فیزیکی، که بازدید کننده خود نیز در اجرای ‏آن شرکت می نماید، رصدخانه (پلانتاریوم)، هرباریوم و نمایشگاهها، 
‏5- بازدید میدانی 
با استفاده و ترکیب این عوامل است که موزه آگاهیهای لازم را برای مخاطبان خود تدارک و ارائه می نماید. 
میدان فعالیت موزه های علوم گسترده است ولی به طور کلی آنها در دو نظام علوم طبیعی و علوم و فنون قرار می ‏گیرند که هریک خود دارای زیر مجموعه های متعددی هستند. 
موزه های علوم طبیعی در زمینه های زمین شناسی، دیرینه شناسی، زیست شناسی، گیاهشناسی، اکولوژی و انسان ‏شناسی (آنترپولوژی) فعالیت دارند. بخش آنتروپولوژی این موزه ها نمونه های مردم شناسی و قوم شناسی و ‏باستان شناسی را نیز گردآوری می نمایند. ولی هر موزه آن را از دیدگاه علمی خود تعبیر و تفسیر می کند، به ‏طور مثال یک مجموعه از آثار مفرغی لرستان، در موزه های هنری نمایانگر هنرهای باستانی است در حالی که از ‏نظر مردم شناسی و قوم شناسی اسناد معتبری درباره برقراری و سکونت اقوام جدید در منطقه ومهارتهای فنی آنها ‏می باشد. 
در پاره ای از موزه های تاریخی علوم طبیعی و محیط و یا انسان شناسی (آنتروپولوژی) مجموعه با دید هنرهای ‏کاربردی نیز تنظیم می گردد، مانند اقتصاد کشاورزی، اقتصاد گیاه شناسی. در مجموعه زیست شناسی ‏موضوعهایی چون بیولوژی انسانی بهداشت و بهداشت محیط مطرح می شود. موزه های مردم شناسی نیز در این ‏زمینه می توانند در میدان محدودی فعالیت داشته باشند. اماکن طبیعی نیز چون موزه های علوم طبیعی، مانند ‏غارهای طبیعی، آتشفشانها، محل سنگواره ها، پارکهای طبیعی ... همراه با اطلاعات علمی و تاریخی در اختیار ‏بازدید کننده ها قرار می گیرند. ‏


اهمیت موزه ی زمین شناسی

موزه ی علوم زمین پنجره ای زیبا به جهان گوناگون زمین است تا علاوه بر فراهم کردن فرصت پرداختن به این ‏مفاهیم ارزشمند، بازتابی از این رشد و توسعه یافتگی فرهنگی جوانان باشد. این موزه ها می توانند کانونی علمی ‏برای علاقمندان و زمین شناسان باشد، دانش زمین شناسی را در حد آموزش همگانی کند و جاذبه های زمین ‏شناسی را بشناساند.‏
موزه ی علوم زمین
موزه ی علوم زمین تهران، موزه ای تخصصی و تحت نظارت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور که ‏حدود پنجاه سال پیش با کمک سازمان ملل، و توسط بنیان گذار دانش زمین شناسی در ایران «مهندس نصرالله ‏خادم»، پایه گذاری شد که شامل بیش از چهار هزار نمونه از کشورهای گوناگون می باشد و شامل چهار بخش ‏اصلی کانی ها، سنگ ها، فسیل ها و ابزارآلات معدن کاری قدیمی است و هر بخش شامل بخش بدی های ‏دیگری هم می باشد. ‏
‏1.بخش کانی ها- که بخش عمده ی این موزه را شامل می شود و به دو دسته ی کانی های سیلیکاته و ‏غیرسیلیکاته تقسیم می شود. کانی های نوع اول شامل سیلیکاته های جزیره ای، جزیره ای مضاعف و ساده، ‏حلقوی، صفحه ای و سه بعدی می باشد. کانی های غیر سیلیکاته، شامل فسفاتها، کربنات ها، هیدرات ها، ‏سولفیدها و... می باشد. ‏
کانی های شاخص گروه سیلیکاته ها مانند مالاکیت، آزوریت، و... که در موزه وجود داشت و جای کانی های ‏مهمی مانند استارلیت، کیاستولیت، برونزیت و... در موزه خالی بوده است.‏
کانی های شاخص گروه غیر سیلیکاته ها، پیریت، گالن، زرنیخ، ژیپس و... است. جای کانی های شاخص غیر ‏سیلیکاته ای مانند سینابر، سروزیت و... خالی می نمود.‏
‏2.بخش سنگ- سنگ در تعریف عبارت از یک جسم طبیعی است، که از یک یا مجموعه ای از کانی ها تشکیل ‏شده است. بخش سنگ ها شامل 350 نمونه سنگ است، سنگ های آذرین، آذرآواری، رسوبی و دگرگونی نگه ‏داری می شود.‏
در قسمت سنگ های آذرین  دیدن توف های آتشفشانی بسیار جذاب بود اما چنین نمونه هایی در موزه نگهداری ‏نمی شد. جای گدازه های ریسمانی، تیغه ای، توده ای و... در این موزه خالی بود.‏

  • مهدیه قاسمی
  • ۰
  • ۰

با وجود رشد چشمگیر تقاضای گردشگری ، مقاصد گردشگری درگیر رقابت شدیدی برای کسب سهمی مناسب در بازار گردشگری هستند. (Kozak & Baloglu 2011)

برای کسب مزیت رقابتی، درک رفتار مصرف کننده و تجزیه و تحلیل عوامل داخلی و خارجی در فعالیتهای بازاریابی و افزایش فروش بسیار موثر است (Assael, 1995)

برای ارائه محصولات گردشگری به صورت رقابتی، ضروری است که عوامل موثر در تصمیم مصرف کنندگان، محصول و اولویت بندی مقصد و البته دلیل خرید بررسی شوند (Decrop, 2006). به عبارت دیگر، درک فرآیند تصمیم گیری مصرف کنندگان برای تثبیت موقعیت محصولات گردشگری ضروری است.

رفتار مصرف کننده فرآیند پویایی است که با توجه به زمان و مکان متغیر است (Solomon, 2000) لذا این امر میتواند منجر به مشکلاتی برای مقاصد و کسب و کارهای گردشگری در زمینه نوع محصول، نحوه ارائه و زمان ارائه آن محصول شود. از سوی دیگر شناخت رفتار مصرف کننده در هر مرحله از فرآیند، به مقاصد در ایجاد محصولی برای رفع نیاز مشتری، جذب بخش های جدید بازار  و حفظ وفاداری گردشگران کنونی کمک می کند

هدف اصلی این مطالعه بررسی ارتباط بین 5 مرحله ی مدل رفتار مصرف کننده (شناخت نیاز، جستجوی اطلاعات، ارزیابی جایگزین ها، انتخاب و مصرف، پس از مصرف) است.

در این شرایط :
 این مطالعه در نظر دارد نه تنها ارتباط بین عوامل خارجی (شناخت نیاز) و عوامل درونی ( جستجوی اطلاعات، ارزیابی جایگزین ها، مصرف، و پس از مصرف) را تجزیه و تحلیل کند، بلکه بر آن است که ارتباط بین عوامل درونی را نیز مورد بررسی قرار دهد
 علاوه بر موارد فوق، این مطالعه متغیرهای موثر در عوامل دخیل در فرآیند تصمیم گیری را تعیین و موثرترین متغیرها در این فرآیند را  مورد بررسی قرار می دهد.

این مطالعه به نتایجی مشابه و هم راستا با مطالعات قبلی مبنی بر ارتباط مثبت بین عوامل خارجی ( برای مثال، شناخت نیاز) و عوامل درونی (برای مثال، جستجوی اطلاعات، ارزیابی جایگزین ها، مصرف و پس از مصرف) دست یافت.  

مرحله شناخت نیاز بر انتخاب جستجوی افراد، انتخاب صحیح از میان جایگزین ها، سطح رضایت آنها از تعطیلات و در نتیجه بازخرید تعطیلات مشابه و سفارش آن به دیگران تاثیر می گذارد. در ارزیابی جایگزین ها، ”جستجوی اطلاعات“ به اندازه عوامل انگیزشی موثر هستند.. گردشگران از طریق آژانس های مسافرتی، وب سایت ها، و به طور مستقیم از شرکت به جستجوی اطلاعات می پردازند، و خریدی می کنند که مناسب بودجه خود با بیشترین امکانات باشد. در تجزیه و تحلیل همبستگی، این عبارت از طریق ارتباط مثبت بین جستجو اطلاعات و ارزیابی جایگزین ها تایید میشود.

اطلاعات جمع آوری شده از طریق منابع اطلاعاتی انتخاب شده، نقش واسطه ای در ارزیابی جایگزین ها و انتخاب دارد و بر سطح رضایت از تعطیلات در انتهای کار تاثیرگذار است.

نتایج نشان داد که عوامل انگیزه نقش مهمی در مراحل فرآیند خرید و البته تاثیر مثبتی بر عوامل درونی دارند. 

  • مهدیه قاسمی